قدردانی فراوان برای بندیکت که خواهان سادگی بود – WSVN 7News | اخبار میامی، آب و هوا، ورزش

[ad_1]

واتیکان (AP) – در عرض چند دقیقه از اعلام مرگ پاپ بازنشسته بندیکت شانزدهم در صبح روز شنبه، ادای احترام زیادی از سراسر جهان سرازیر شد، در حالی که واتیکان فاش کرد که پاپ فقید یک تشییع جنازه “ساده” برگزار خواهد شد. که توسط پاپ فرانسیس، مطابق با خواسته های او جشن گرفته شد.

رهبران جهان و شخصیت های مذهبی، از جمله اسقف اعظم کانتربری و مدافعان یهودی، سخنان ستایش آمیز و تجلیل کننده ای ارائه کردند.

اما برخی دیگر، از جمله حامیان LGBTQ+، در مراسم درگذشت بندیکت 95 ساله خودداری کردند. فعالیتی که کلیسای کاتولیک آن را گناه می داند.

ماتئو برونی، سخنگوی واتیکان گفت که فرانسیس روز پنجشنبه مراسم تشییع جنازه‌ای را در میدان سنت پیتر با آداب و رسومی برگزار خواهد کرد که «به دنبال خواست پاپ ممتاز، به نشانه سادگی انجام خواهد شد».

بندیکت دو سال بیشتر از دوران پاپی که در سال 2005 آغاز شده بود، در دوران بازنشستگی پاپ گذراند. بندیکت در صومعه سخت واتیکان که از آن زمان در سال 2013 جهان را شوکه کرد درگذشت. در هفته، به گفته واتیکان.

زمانی که پاپ، بندیکت رئیس دولت بود، زیرا واتیکان یک ایالت شهری مستقل است. اما با نداشتن چنین نقشی در زمان مرگ واتیکان، جزئیات تشییع جنازه واتیکان نشان‌دهنده شکوه و پروتکل کم‌رنگی بود.

تنها هیئت‌های رسمی از ایتالیا و زادگاه بندیکت آلمان به مراسم تشییع جنازه دعوت شده بودند، اگرچه در نامه‌ای از دبیرخانه امور خارجه واتیکان اشاره شده بود که «مقامات کشورهای دیگر که مایلند می‌توانند به صورت خصوصی شرکت کنند».

با توجه به اینکه بندیکت برای نزدیک به یک دهه از چشم عموم دور بود، انتظار می رفت که مشارکت مؤمنان برای تشییع جنازه در فضای باز نیز کاهش یابد، البته در مقایسه با هجوم مومنان برای آخرین تشییع جنازه یک پاپ حاکم – سنت ژان پل دوم در 2005.

تلویزیون دولتی ایتالیا اعلام کرد که مقامات امنیتی در رم تخمین می زنند که 60000 نفر برای تشییع جنازه روز پنجشنبه هجوم خواهند آورد. برای جان پل، حدود 300000 عزادار در مراسم تشییع جنازه او گرد آمدند.

از صبح روز دوشنبه، مؤمنان می توانند با جسد او در کلیسای سنت پیتر ثبت نام کنند، و بازدید نیز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار می شود.

تخمینی فوری از تعداد احتمالی وجود نداشت. در سال 2005، ده‌ها هزار نفر ساعت‌ها منتظر فرصتی برای مشاهده جسد جان پل، در نقطه‌ای با خطی به طول 100000 بودند.

در بحبوحه عزاداری، فرانسیس با برگزاری مراسم سنتی پایان سال، به ریاست مراسم عشایر در اوایل عصر روز شنبه در کلیسای سنت پیتر رفت.

فرانسیس همچنین قصد داشت عشای سال نو را در روز یکشنبه در کلیسای سنت پیتر برگزار کند. کلیسای کاتولیک 1 ژانویه را به موضوع صلح اختصاص می دهد، موضوعی که فرانسیس مورد علاقه فرانسیس است، که بارها جنگ روسیه در اوکراین و دیگر درگیری های طولانی مدت در جهان را محکوم کرده است.

واتیکان گفت که فرانسیس همچنین به سنت خود مبنی بر قدم زدن در مهد کودک در اندازه واقعی در میدان عمل می کند.

با اعلام مرگ، بی سر و صدا از طریق ایمیل دفتر مطبوعاتی واتیکان، صدها گردشگر در حال تحسین درخت کریسمس مرتفع در میدان بودند، بسیاری از اینکه بندیکت در اقامتگاه منزوی خود در باغ های واتیکان درگذشته است غافل بودند.

فابریزیو جیامبرون، جهانگردی از سیسیل که از پاپ فقید به عنوان فردی بسیار خوب یاد می‌کند، گفت که بندیکت «آن‌طور که باید در سکوت دعا کرد». جانشین او، پاپ فرانسیس.

لورا کامیلا رودریگز، 16 ساله، که به همراه والدینش از بوگوتا، کلمبیا بازدید می کرد، گفت که اوایل روز شنبه با اطلاع از مرگ بندیکت، با قطاری به مقصد رم سفر می کرد.

او گفت: “این یک شوک بود، اما احتمالاً برای او خوب است که اکنون می تواند در آرامش در سن خود استراحت کند.” من فکر می کنم فرانسیس پاپ خوبی است، او جانشین خوبی بود که می توانست ریاست کلیسای کاتولیک را بر عهده بگیرد.

در حالی که ناقوس کلیسای سنت پیتر به نشانه اعلام مرگ به صدا در نمی آمد، در هوای تیره و تار در شهر کوچک باواریا که در آن راتزینگر در سال 1927 متولد شد، ناقوس کلیسا به طور رسمی در کلیسای سنت اسوالد در مارکتل آم این، آلمانی به صدا درآمد. شهری در نزدیکی مرز اتریش

در کراکوف، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین ناقوس‌های کلیسای لهستان که برای نشان‌دادن رویدادهای مهم ملی استفاده می‌شود، زنگ Sigismund که در ظهر نواخته می‌شود، و مراسم عشای ربانی ویژه بندیکت برای کلیسای جامع قلعه واول آن شهر به افتخار بندیکت در اواخر روز شنبه برنامه‌ریزی شده بود.

لهستان یک کشور به شدت کاتولیک رومی است که در آن یک دولت محافظه کار در قدرت است. رئیس جمهور آندری دودا در توییتی نوشت بندیکت “یکی از برجسته ترین الهیات قرن بیستم و بیست و یکم” است. او آموزه های بندیکت را «راهنمای بسیاری از مسیرهای پر پیچ و خم و فریبنده جهان معاصر» خواند.

کمیته یهودیان آمریکا در بیانیه ای از نیویورک، بندیکت را به دلیل «تداوم راه آشتی و دوستی با یهودیان جهان که توسط سلفش، جان پل دوم، شعله ور شد» تحسین کرد. این سازمان خاطرنشان کرد که رهبر کلیسای کاتولیک آلمانی الاصل “در آشویتس” به قربانیان هولوکاست ادای احترام کرده و یک دیدار رسمی از اسرائیل داشته است.

در این بیانیه آمده است: «او یهودی ستیزی را به عنوان گناهی علیه خدا و انسان محکوم کرد و بر رابطه منحصر به فرد بین مسیحیت و یهودیت تأکید کرد.

جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری، از فداکاری مذهبی بندیکت تمجید کرد. رهبر انگلیکان در توییتی نوشت: «پاپ بندیکت شانزدهم در زندگی و خدمت خود، مردم را به سوی مسیح هدایت کرد.

من با پاپ فرانسیس و تمام کلیسای کاتولیک در سوگ مرگ او می‌پیوندم. باشد که او در صلح مسیح آرام بگیرد و با جلال با تمام مقدسین برخیزد.»

بندیکت که به دلیل دفاع شدیدش از آموزه های کاتولیک در دهه هایی که دفتر ارتدوکس اعتقادی واتیکان را رهبری می کرد، “روتوایلر خدا” لقب گرفت، به دلیل موضع او در مورد همجنس گرایی و علیه تمایل زنان برای شکستن ممنوعیت کلیسا برای کشیش های زن، مورد توجه کمتری قرار گرفت.

فرانسیس دی برناردو، مدیر اجرایی وزارت راه های جدید مستقر در ایالات متحده، که از کاتولیک های LGBTQ+ حمایت می کند، گفت: در این نقش، راتزینگر «تأثیر بزرگی بر رویکرد کلیسا به افراد و مسائل همجنس گرایان و همجنس گرایان داشت». او خاطرنشان کرد که راتزینگر در سال 1986 به شکل‌گیری سندی کمک کرد که جهت‌گیری همجنس‌گرایانه را «اختلال عینی» نامید و مشارکت او در یک کتاب آموزشی در سال 1994 که فعالیت جنسی بین افراد همجنس را به‌عنوان «اقدامات انحرافی بزرگ» توصیف می‌کرد.

دی برناردو گفت: «این اسناد باعث آسیب‌های شدید شبانی به بسیاری از LGBTQ+ شد – و هنوز هم باعث می‌شود»، در حالی که اشاره کرد که سازمان او برای آرامش روح بندیکت دعا می‌کند.

فرانسیس از مقام پاپ خود استفاده کرده است تا لحن کمتر قضاوت کننده ای علیه کاتولیک های همجنس گرا داشته باشد.

در حالی که از “نمونه عمیق فروتنی و تمایل بندیکت برای براندازی سنت” با استعفا استقبال می کنند، مدافعان باز کردن کشیشی به روی زنان از خودداری او از پذیرش اهداف آنها ابراز ناراحتی کردند.

کیت مک الوی، مدیر اجرایی کنفرانس انتصاب زنان، گفت: «برای بسیاری از کاتولیک‌ها، پاپ بندیکت فصلی از تاریخ کلیسای ما است که ما هنوز در حال شفای آن هستیم. «تعقیب بی وقفه او برای خفه کردن جنبش انتصاب زنان نشان داد که مردی حاضر نیست یا نمی تواند با نیازهای فوری کلیسا درگیر شود.»

نیکولا زولزی، 58 ساله، در تعطیلات از جنوا، ایتالیا، به همراه خانواده اش، گفت که از اطلاع از مرگ بندیکت در حالی که به سمت میدان سنت پیتر می رفت متأسف است.

او گفت: “شاید او آنقدرها به افرادی مانند فرانسیس یا جان پل دوم نزدیک نبود، اما فکر می کنم او فرد خوبی بود و نقش خود را به خوبی انجام داد.”

با این حال، زولزی اضافه کرد که “ما هنوز نمی دانیم که دلیل واقعی تصمیم او برای ترک چه بود.”

بندیکت توضیح داده بود که از مقام پاپی دست می کشد زیرا احساس می کرد که می داند دیگر قدرت لازم برای مراقبت از کلیسای کاتولیک و 1.2 میلیارد عضو آن زمان را دارد.

حق چاپ 2022 آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان منتشر کرد، پخش کرد، بازنویسی کرد یا دوباره توزیع کرد.

برای دریافت آخرین اخبار مستقیماً در صندوق پستی خود به خبرنامه ما بپیوندید

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید