مخالفت دیزنی با درخواست DeSantis برای رد صلاحیت قاضی در دعوای آزادی بیان – WSVN 7News | اخبار میامی، آب و هوا، ورزش


اورلاندو، فلوریدا (AP) – دیزنی با درخواست فرماندار ران دیسانتیس برای سلب صلاحیت قاضی ناظر شکایت متمم اول این شرکت علیه فرماندار فلوریدا و سایرین که در آن دیزنی می‌گوید به دلیل مخالفت با قوانین فلوریدا که منتقدان آن را اعلام کرده اند مجازات شده است مخالف است. با نام “نگو گی”

دیزنی در اسناد دادگاه ارائه شده در روز پنجشنبه گفت که درخواست وکلای دسانتیس، که نامزدی خود را برای نامزدی ریاست جمهوری 2024 جمهوری خواهان در اوایل این هفته اعلام کرد، به استانداردهای تعیین شده در قانون فلوریدا برای الزام یک قاضی برای رد صلاحیت نشد. .

هفته گذشته، وکلای دیسانتیس درخواستی برای رد صلاحیت، قاضی منطقه ای ایالات متحده، مارک واکر، که ریاست این پرونده را در دادگاه فدرال در تالاهاسی بر عهده دارد، ارائه کردند. در این پیشنهاد آمده است که واکر به اختلاف بین دولت DeSantis و دیزنی در طول جلسات دادرسی در دو دعوای غیرمرتبط در مورد مسائل آزادی بیان و ترس از تلافی به دلیل نقض قوانین جدید مورد حمایت فرماندار و قانونگذاران جمهوری خواه اشاره کرده است.

طبق قانون فلوریدا، دلایل رد صلاحیت شامل تعصب و تضاد منافع است. دیزنی در پاسخ خود گفت که قاضی هیچ تعصبی نشان نداده است.

دیزنی در پرونده خود گفت: “قاضی منعی از ارجاع دقیق به رویدادهای خبری گسترده در طول بحث های شفاهی ندارد، همچنین نباید خود را رد صلاحیت کنند اگر پرونده های مربوط به آن رویدادها ماه ها بعد به آنها ارائه شود.”

واکر که در سال 2012 توسط رئیس جمهور باراک اوباما به عنوان قاضی فدرال نامزد شد و اکنون قاضی ارشد منطقه است، در پرونده های دادگاه گفته است که تا زمانی که در مورد رد صلاحیت خود تصمیم نگیرد، هیچ اقدامی در این پرونده انجام نخواهد داد.

خصومت بین DeSantis و Disney سال گذشته پس از آن آغاز شد که این شرکت در مواجهه با فشارهای قابل توجه، علناً با قوانین مربوط به درس‌های گرایش جنسی و هویت جنسیتی در کلاس‌های ابتدایی مخالفت کرد که منتقدان آن را «نگو همجنس‌گرا» نامیدند.

به عنوان مجازات، DeSantis از طریق قوانینی که توسط قانونگذاران تصویب شد، منطقه حاکم دیزنی ورلد را به دست گرفت و هیئت ناظران جدیدی را منصوب کرد. قبل از ورود هیئت مدیره جدید، شرکت قراردادهایی با هیئت مدیره قدیمی متشکل از حامیان دیزنی امضا کرد که ناظران جدید را از اختیارات طراحی و ساخت محروم کرد.

در پاسخ، مجلس قانونگذاری فلوریدا تحت کنترل جمهوری خواهان قانونی را تصویب کرد که به هیئت منصوب شده توسط DeSantis اجازه می داد آن توافقات را لغو کند و سیستم مونوریل تفرجگاه موضوعی را مشمول بازرسی ایالتی قرار داد، در حالی که قبلاً در داخل انجام می شد.

دیزنی ماه گذشته شکایت متمم اول را علیه فرماندار فلوریدا و هیئت منصوب شده توسط دیسانتیس در دادگاه فدرال در تالاهاسی تنظیم کرد و ادعا کرد که آزادی بیان و بند قراردادها نقض شده است. هیئت مدیره منصوب شده توسط DeSantis در اوایل این ماه از دیزنی در دادگاه ایالتی در اورلاندو شکایت کرد و به دنبال لغو معاملات این شرکت با هیئت مدیره قبلی بود.

هفته گذشته، دیزنی اعلام کرد که برنامه های خود را برای ساختن یک پردیس جدید در مرکز فلوریدا و جابجایی 2000 کارمند از جنوب کالیفرنیا برای کار در فناوری دیجیتال، امور مالی و توسعه محصول لغو می کند.

برای دریافت آخرین اخبار مستقیماً در صندوق پستی خود به خبرنامه ما بپیوندید


دیدگاهتان را بنویسید