مرد فلج به طور طبیعی بعد از کاشت مغز و ستون فقرات راه می‌رود – WSVN 7News | اخبار میامی، آب و هوا، ورزش


(سی ان ان) – تحقیقات جدید نشان می دهد که چگونه یک دستگاه پزشکی به یک مرد فلج کمک کرد تا بیش از یک دهه پس از آسیب دوباره به طور طبیعی راه برود.

دکتر گرگوار کورتین و همکارانش از موسسه فناوری فدرال سوئیس در لوزان یک “واسط مغز و ستون فقرات” را ایجاد و کاشته کردند که یک پیوند عصبی مستقیم بین مغز و نخاع ایجاد می کند. ایمپلنت‌ها در مغز قصد حرکت را دنبال می‌کنند، که به‌صورت بی‌سیم به واحد پردازشی که فرد از بیرون می‌پوشد، مانند کوله‌پشتی، منتقل می‌شود. مقاصد به دستوراتی تبدیل می شوند که واحد پردازش از طریق ایمپلنت دوم برای تحریک عضلات ارسال می کند.

یافته های تحقیق که روز چهارشنبه در مجله Nature منتشر شد، نتایج موفقیت آمیز را برای یک شرکت کننده در مطالعه از هلند نشان می دهد.

گرت جان اسکام، 40 ساله، بیش از یک دهه پیش پس از یک تصادف موتوری در چین، فلج شد. پاهایش و همچنین بازوها و تنه اش آسیب دیده بود.

اسکام این هفته در یک نشست خبری با خبرنگاران گفت: «آرزوی من این بود که دوباره راه بروم و معتقد بودم که این امکان وجود دارد. “من قبلاً چیزهای زیادی را امتحان کردم و اکنون باید یاد بگیرم که چگونه عادی راه بروم، مانند طبیعی، زیرا این نحوه عملکرد سیستم است.”

اسکام گفت که بسته به روز می تواند حداقل 100 متر (حدود 330 فوت) راه برود و برای چند دقیقه بدون استفاده از دست بایستد. او گفت که این در زندگی روزمره اش مفید است، مانند زمانی که اخیراً چیزی برای نقاشی داشت اما کسی برای کمک نداشت، بنابراین ایستاد و خودش این کار را انجام داد.

تحقیقات قبلی نشان داده است که پالس های الکتریکی هدفمند می توانند نواحی از پا را که برای راه رفتن لازم است تحریک کنند.

اما به گفته محققان، این فناوری جدید امکان حرکات نرم‌تر و سازگاری بهتر با تغییر زمین را فراهم می‌کند، زیرا دو ناحیه از سیستم عصبی مرکزی را که به دلیل آسیب نخاعی قطع شده بودند، دوباره به هم متصل می‌کند.

اسکام قبلاً با دستگاه های تحریک کاشته شده بود، اما او مجبور بود برای تحریک تحریک حرکتی انجام دهد.

او گفت: «اکنون، من فقط می‌توانم کاری را که می‌خواهم انجام دهم، و وقتی تصمیم گرفتم قدمی بردارم، تحریک شروع می‌شود.»

کورتین گفت که این تحریک متفاوت است زیرا اسکام “کنترل کامل بر پارامتر تحریک دارد، به این معنی که او می تواند بایستد، می تواند راه برود، می تواند از پله ها بالا برود.”

پس از اعمال جراحی برای کاشت دستگاه ها، کانال های ارتباطی عصبی به سرعت برقرار شد. اسکام در عرض یک روز تمرین گام برمی داشت.

و اتصال برای بیش از یک سال قابل اعتماد باقی مانده است، از جمله زمانی که Oskam در خانه سپری کرده است. راه رفتن مستقل با کمک “پل دیجیتال” نیز به او کمک کرده است تا قدرت کافی برای برداشتن برخی گام‌ها را حتی در صورت خاموش بودن دوباره به دست آورد.

اسکام اولین شرکت کننده در این آزمایش بود، اما محققان در مورد احتمالات آینده امیدوار هستند. این تحقیق امکان ایجاد مجدد پیوند عصبی بین مغز و نخاع را تایید می کند و این ارتباط به سرعت اتفاق می افتد. آنها می گویند که گسترش دامنه این ارتباط می تواند به افرادی که فلج بازو و دست دارند یا سکته مغزی کرده اند نیز کمک کند. اما آنها می خواهند اندازه سیستم را کاهش دهند تا قابل حمل تر شوند.

محققان نوشتند: «مفهوم پل دیجیتالی بین مغز و نخاع، عصر جدیدی را در درمان نقص حرکتی ناشی از اختلالات عصبی پیش‌بینی می‌کند».

The-CNN-Wire™ & © 2023 Cable News Network, Inc.، یک شرکت Time Warner. تمامی حقوق محفوظ است.

برای دریافت آخرین اخبار مستقیماً در صندوق پستی خود به خبرنامه ما بپیوندید


دیدگاهتان را بنویسید