پلیس آلمان راجر واترز ستاره پینک فلوید را پس از پوشیدن لباس طنز نازی در طول کنسرت مورد تحقیق قرار می دهد – WSVN 7News | اخبار میامی، آب و هوا، ورزش


(سی ان ان) – پلیس آلمان تحقیقات جنایی را درباره راجر واترز، یکی از بنیانگذاران پینک فلوید، پس از اینکه او در دو کنسرت هفته گذشته در برلین با لباسی شبیه لباس نازی ظاهر شد، آغاز کرد.

واترز این لباس را هنگام اجرای آلبوم مفهومی پینک فلوید در سال 1979 به نام «دیوار» به تن داشت، که در آن قهرمان آلبوم توهم می‌کند که او یک دیکتاتور فاشیست است. این روال طنز حداقل 30 سال است که بخشی از نمایش های انفرادی واترز بوده است، از جمله اجرای زنده مشهور آلبوم در برلین در سال 1990. به نظر می رسد این هفته اولین باری است که دولت آلمان تحقیقات جنایی را پس از اجرای او آغاز می کند. ، با این حال.

سخنگوی پلیس برلین، جنیفر باله، جمعه به CNN تأیید کرد که واترز به دلیل تحریک مشکوک در طی دو کنسرت در شهر هفته گذشته، در 17 و 18 می، تحت بازجویی قرار گرفته است. برای انجام جرم تحریک به نفرت مناسب است.»

در بیانیه پلیس برلین که به سی‌ان‌ان ارسال شده، آمده است: «اداره امنیت دولتی در اداره پلیس جنایی ایالت برلین، یک روند تحقیقات جنایی را در رابطه با سوء ظن به تحریک افراد (بند 140 قانون جنایی آلمان) آغاز کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «زمینه لباس پوشیدنی می‌تواند تأیید، تجلیل یا توجیه حکومت خشونت‌آمیز و خودسرانه رژیم نازی باشد، به گونه‌ای که حرمت قربانیان را نقض کند و در نتیجه آرامش عمومی را مختل کند».

در بیانیه پلیس آمده است: «پس از پایان تحقیقات، پرونده برای ارزیابی قانونی به دادستانی عمومی برلین ارسال خواهد شد.

واترز در بیانیه‌ای که در تاریخ 20 مه در فیس‌بوک منتشر شد، از رای پارلمان آلمان در سال 2019 مبنی بر معرفی جنبش حامی فلسطین «بایکوت، سلب سرمایه و تحریم‌ها» (BDS) به عنوان یهودی‌ستیز انتقاد کرد. واترز از طرفداران مکرر جنبش BDS و منتقد سرسخت رفتار دولت اسرائیل با مردم فلسطین بوده است.

ویدئویی که هفته گذشته از اجرای واترز در مرسدس بنز آرنا در شبکه‌های اجتماعی منتشر و به اشتراک گذاشته شد، این نوازنده را در لباسی با بازوبند قرمز منقش به دو چکش متقاطع نشان می‌دهد – تصویری از آلبوم “دیوار” پینک فلوید که اختصاص داده شده است. به گفته اتحادیه ضد افترا توسط گروه های نژادپرست اسکین هد. این ویدئو واترز را نشان می‌دهد که وانمود می‌کند با یک مسلسل به سمت جمعیت شلیک می‌کند. به گفته پلیس برلین، این تصویر احتمالاً تجلیل از حکومت ناسیونال سوسیالیست ها است.

اجراها در آلمان قبل از ورود واترز موضوع بحث و جدل عمیقی بود. او همواره یهودی ستیزی خود را رد کرده است. این خواننده در بیانیه 20 مه خود گفت که هفته گذشته هنگام تور در مونیخ از قبر فعالان ضد نازی سوفی و ​​هانس شول بازدید کرده است.

واترز قرار است یکشنبه در فرانکفورت اجرا کند.

مقامات شهر فرانکفورت خواستار لغو کنسرت او در این مکان شدند، اما بر اساس گزارشی در روزنامه گاردین، دادگاه آلمان در ماه آوریل حکم داد که در حالی که اجرای او از «نمادسازی آشکارا مبتنی بر رژیم ناسیونال سوسیالیست» استفاده می‌کند، کار این نوازنده « جنایات نازی‌ها را تجلیل یا نسبی نکرد و با ایدئولوژی نژادپرستانه نازی‌ها یکی نشد.»

جامعه یهودی فرانکفورت اعتراضی علیه اجرای آینده او ترتیب داده است. در این روز، کنسرت راجر واترز، نوازنده معروف به نمایش های صحنه ای و بیانیه های ضدیهودی اش برگزار می شود. جامعه یهودیان در بیانیه‌ای در اینستاگرام اعلام کردند که ما نمی‌خواهیم وقتی در فرانکفورت یک یهودی ستیز و نظریه‌پرداز توطئه شناخته می‌شود، بیکار بمانیم.

طبق برنامه نمایش واترز، او همچنین قرار است هفته آینده در یک سری کنسرت در بریتانیا اجرا کند، از جمله در بیرمنگام، گلاسکو، لندن و منچستر.

واترز در مصاحبه‌ای با پادکستر کیتی هالپر که در 6 می به صورت آنلاین ارسال شد، گفت: «می‌توانم اجازه داشته باشم نمایشی را اجرا کنم، زیرا آن تئاتر است عزیزم. این ایده که هیچ کس هرگز نمی تواند لباس پادشاه نازی بپوشد، برای انجام کاری، در یک تئاتر یا یک فیلم، مسخره است.»

اظهارات او اندکی پس از آن بیان شد که او در نبرد حقوقی برای لغو ممنوعیت شورای شهر فرانکفورت برای کنسرت آینده خود پیروز شد.

هالپر گفت: “شما مانند او لباس نمی پوشید، به شیوه ای طرفدار هیملر یا نازی.” “این یک انتقاد کوبنده است، شما نقش یک شخصیت شرور را بازی می کنید.”

واترز پاسخ داد: “این یک تقلید است.”

The-CNN-Wire™ & © 2023 Cable News Network, Inc.، یک شرکت Time Warner. تمامی حقوق محفوظ است.

برای دریافت آخرین اخبار مستقیماً در صندوق پستی خود به خبرنامه ما بپیوندید


دیدگاهتان را بنویسید