کارهایی که باید در میامی انجام داد: جشنواره فیلم یهودی میامی 12 تا 26 ژانویه 2023



با طغیان نگران کننده و طاقت فرسا یهودی ستیزی در سرتاسر جهان – به ویژه در ایالات متحده – جشن گرفتن تجربه یهودی از طریق سینما مهم تر از همیشه به نظر می رسد. خوشبختانه برای همه در فلوریدا جنوبی، جشنواره فیلم یهودی میامی (MJFF)، بزرگترین جشنواره فیلم یهودی در این کشور، برای بیست و ششمین دوره خود در روز پنجشنبه، 12 ژانویه، با برنامه دو هفته ای که در 26 ژانویه به پایان می رسد، باز می گردد.

طبق معمول، MJFF مجموعه ای عظیم از 105 فیلم را انتخاب کرده است تا به صورت حضوری در مکان هایی در سراسر فلوریدا جنوبی و عملاً در راحتی در خانه خود از تماشای آن لذت ببرید. با توجه به اینکه جشنواره فیلم سال شهر است، MJFF همچنان به دسترسی و گنجاندن آن متعهد است و در عین حال بی‌احتیاطی در داستان سرایی یهودی و جامعه یهودی از طریق سینما سرمایه‌گذاری می‌کند.

دو کمدی جشنواره امسال را با جشن های شب افتتاحیه و اختتامیه در ساحل میامی باندشل به پایان خواهند رساند. شروع جشن ها کمدی تاثیرگذار خواهد بود، کارائوکه، نامزد 13 جایزه اسکار اسرائیل (Ophir) با بازی های برنده از ستاره های اسرائیلی لیور اشکنازی و ساسون گابای که همراه با کارگردان فیلم موشه روزنتال در آن حضور خواهند داشت. با قدرت و خنده برابر، جشنواره با کمدی مشهور به پایان خواهد رسید. همسایه من آدولفبا بازی بازیگر سرشناس Udo Kier.

با این حال، بین شب های افتتاحیه و اختتامیه، یک ترکیب پر انرژی وجود خواهد داشت که شامل مدعیان جوایز، برگزیدگان جشنواره، و تعداد بی شماری از اولین نمایش ها می شود.

همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد ملت اسرائیل، این جشنواره توجه ویژه ای به سینمای اسرائیل با نمایش 29 فیلم تولید شده در این کشور دارد. بعلاوه کارائوکهساسون گابای همچنین در یک نمایش در فضای باز فیلم محبوب خود که به برادوی-موزیکال تبدیل شده است، شرکت خواهد کرد. بازدید گروه. فیلم های جدیدی مثل جیک پالترو ژوئن صفر به تاریخ اسرائیل و تاریخ افیر رائول گریزر نگاه کنید آمریکا بازگشت یک مرد به اسرائیل معاصر را بررسی می کند. این بخش شامل کمدی نیز می شود بوتیک پاریس، که شش نامزدی Ophir را به دست آورده است، خواستگاری، بزرگترین موفقیت باکس آفیس اسرائیل در سال، و سینما صبایا، ورود رسمی اسرائیل به اسکار امسال.

به همین ترتیب، مانند سال های گذشته، MJFF یک برنامه مستند قوی دارد که بازتابی از گذشته، حال و آینده جامعه یهودی است. نانسی اسپیلبرگ و بری آوریچ فیلمسازان برای فیلم های مربوطه خود حضور خواهند داشت. مدار بسته و آقای روزنبرگ با استعداد. برجسته های دیگر عبارتند از هنر سکوت، اولین فیلم مجاز در مورد مارسل مارسو، فیلمسازان برای دادستانی، در مورد جستجوی شواهد فیلم مورد استفاده در دادگاه نورنبرگ، و زنان شجاع که ورود زنان افراطی ارتدوکس به سیاست اسرائیل را نشان می دهد. اگر موسیقی را به سیاست ترجیح می دهید، به دنبال آن باشید راپسودی، نگاهی به زندگی لئو اسپلمن و شاهکار موسیقی طولانی مدت او. اگر سیاست را با موسیقی خود دوست دارید، بگیرید این بیداری ملی است، که گروه پانک آفریقای جنوبی را بررسی می کند که علیه آپارتاید در یک نمایش نمایشی با اجرای ایوان کادی عضو گروه مبارزه کرد.

و با نگاهی به آینده و تلاشی هماهنگ برای پرورش نسل جدیدی از سینماگران، MJFF برنامه موج نو خود را با محوریت هیئت داوران دانشجویان و متخصصان جوان ادامه می‌دهد. این بخش که منعکس کننده سینمای پیشرفته و تحریک آمیز است، مجموعه ای از فیلم ها را ارائه می دهد که بین فیلم های عاشقانه متفاوت است. گوی و اسفند 68، کمدی تاریک تحریک آمیز شهروند نگران، درام خانوادگی اعتماد کنید، و درام اسرائیلی عقیم، درمیان دیگران.

در صحبت از موج جدید، MJFF امسال با مجموعه ای از 14 فیلم با حضور کارگردانان مشهور و ستارگان فرانسوی، بر سینمای معاصر فرانسه تمرکز دارد. علاوه بر فیلم انیمیشن برنده جایزه نیکلاس کوچولو، جشنواره امسال شامل Daniel Auteuil در خداحافظ آقای هافمن از تهیه کنندگان برنده اسکار سال گذشته کدا، شارلوت گینزبورگ در درام #متو از ایوان آتال اتهامو ناتالی بای در مجموعه مد بالا اوت کوتور. علاوه بر این، ربکا زلوتوفسکی فرزندان دیگرانبا بازی ویرتین افیرا، پس از اولین نمایش مشهور آن در جشنواره فیلم کن به میامی می آید و کارگردان اولیویه داهان پس از کارگردانی ماریون کوتیار برای برنده شدن جایزه بهترین بازیگر زن با آخرین فیلمش، به دنیای زندگینامه پرستیژ بازمی گردد. سیمون ویل، زن قرن. اگر به دنبال شگفتی فنی هستید، حتما ببینید Shttl، یک محصول مشترک فرانسوی و اوکراینی است که یک شات را در یک روستای موقت اوکراین به نمایش می گذارد.

فیلم های ذکر شده تنها نوک کوه یخ برای بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم یهودی میامی هستند. بسته‌های بلیط متعددی در دسترس هستند، از جمله رویدادهای حضوری در برخی از فضاهای نمایش عالی میامی مانند Miami Beach JCC، مرکز تئاتر میامی، و O Cinema Miami Beach، یا مجوزهای مجازی برای لذت بردن در خانه. فارغ از اینکه فیلم ها را چگونه می بینید، امسال نوید سال درخشان دیگری برای جشنواره و فیلمسازان برجسته آن است.

جشنواره فیلم یهودی میامی پنجشنبه، 12 ژانویه، تا پنجشنبه، 26 ژانویه، در مکان های مختلف؛ miamijewishfilmfestival.org. قیمت بلیط 14 تا 325 دلار است.




دیدگاهتان را بنویسید