کره شمالی در میان تنش ها بر سر پرواز پهپادها 3 موشک شلیک کرد – WSVN 7News | اخبار میامی، آب و هوا، ورزش

[ad_1]

سئول، کره جنوبی (AP) – کره شمالی در آخرین نمایش تسلیحاتی خود در روز شنبه سه موشک بالستیک کوتاه برد به سمت آب های شرقی خود شلیک کرد، یک روز پس از پرتاب موشک رقیب کره جنوبی در رابطه با فشار خود برای ساخت یک نظارت فضایی. برای نظارت بهتر بر شمال

تنش‌ها بین کره‌های رقیب این هفته زمانی بالا گرفت که کره‌جنوبی کره شمالی را متهم کرد که برای اولین بار در پنج سال گذشته پنج پهپاد را از مرز پرتنش عبور داده و با ارسال پهپادهای خود به سمت شمال پاسخ داد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که صبح شنبه سه پرتاب را از منطقه داخلی در جنوب پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی شناسایی کرده است. این سه موشک پیش از فرود در آب های بین شبه جزیره کره و ژاپن، حدود 350 کیلومتر (220 مایل) را طی کردند. برد تخمینی نشان می دهد که موشک های آزمایش شده می توانند کره جنوبی را هدف قرار دهند.

رئیس ستاد مشترک ارتش این موشک ها را “یک تحریک بزرگ” خواند که صلح بین المللی را تضعیف می کند. در این بیانیه آمده است که کره جنوبی آمادگی خود را برای جلوگیری از هرگونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی حفظ می کند.

فرماندهی هند-اقیانوس آرام ایالات متحده گفت این پرتاب‌ها بر «تأثیر بی‌ثبات‌کننده» برنامه‌های تسلیحاتی غیرقانونی کره شمالی تأکید می‌کند و تعهدات ایالات متحده برای دفاع از کره جنوبی و ژاپن «آهنین باقی می‌ماند». اوایل روز شنبه، وزارت دفاع ژاپن نیز از شلیک مشکوک موشک بالستیک توسط کره شمالی خبر داد.

ارتش کره جنوبی روز دوشنبه هواپیماهای جنگی و هلیکوپترها را در هم کوبید، اما آنها نتوانستند هیچ یک از پهپادهای کره شمالی را قبل از بازگشت به خانه سرنگون کنند یا از رادار کره جنوبی ناپدید شوند. یکی از پهپادهای کره شمالی تا شمال سئول حرکت کرد و باعث ایجاد آشفتگی امنیتی در بین بسیاری از مردم جنوب شد.

کره جنوبی همچنان سه پهپاد جاسوسی خود را روز دوشنبه در اقدامی غیرعادی از مرز عبور داد. کره جنوبی روز پنجشنبه مانور نظامی گسترده ای را برای شبیه سازی سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین برگزار کرد.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی خواستار تقویت شبکه دفاع هوایی کشورش شده و متعهد شد که با اقدامات تحریک آمیز کره شمالی به شدت برخورد کند.

از زمان روی کار آمدن یون در ماه مه، دولت یون تمرینات نظامی منظم خود را با ایالات متحده در مواجهه با افزایش تهدیدات هسته ای کره شمالی گسترش داده است. کره شمالی چنین مانورهایی را تمرین تهاجم نامیده و استدلال کرده است که آزمایش‌های موشکی اخیرش پاسخ آن بوده است. اما برخی کارشناسان می گویند کره شمالی از آموزش کره جنوبی و آمریکا به عنوان بهانه ای برای مدرن سازی زرادخانه خود و افزایش اهرم خود در معاملات آتی با ایالات متحده استفاده می کند.

قبل از پرتاب روز شنبه، کره شمالی در سال جاری بیش از 70 موشک را آزمایش کرده بود. بسیاری از آنها سلاح های هسته ای بودند که برای حمله به سرزمین اصلی ایالات متحده و متحدانش کره جنوبی و ژاپن طراحی شده بودند.

اواخر روز شنبه، دیپلمات‌های ارشد کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده به طور مشترک پس از یک تماس تلفنی، پرتاب موشک‌های کره شمالی را محکوم کردند. به گفته وزارت خارجه کره جنوبی و ژاپن، آنها توافق کردند که بازدارندگی خود را در برابر کره شمالی تقویت کنند و برای دستیابی به خلع سلاح هسته ای کره شمالی با یکدیگر همکاری کنند.

روز جمعه، کره جنوبی یک موشک با سوخت جامد را آزمایش کرد، نوعی پرتاب کننده فضایی که قصد دارد از آن برای قرار دادن اولین ماهواره جاسوسی خود در سال های آینده در مدار زمین استفاده کند.

مقامات دفاعی گفتند که این آزمایش بعدی اولین پرتاب موفقیت آمیز موشک سوخت جامد کشور در ماه مارس بود. پرتاب اعلام‌نشده باعث ترس عمومی از ظاهر بشقاب پرنده یا موشک کره شمالی شد.

کره شمالی همچنین در حال تلاش برای دستیابی به اولین ماهواره نظارتی نظامی خود است. در اوایل این ماه، این کشور اعلام کرد که از دو موشک قدیمی به عنوان وسایل پرتاب فضایی برای آزمایش دوربین و سایر سیستم‌های مورد نیاز برای یک ماهواره جاسوسی استفاده کرده و بعداً عکس‌های ماهواره‌ای با وضوح پایین منتشر کرد که شهرهای کره جنوبی را نشان می‌دهد.

برخی از کارشناسان کره جنوبی گفتند که تصاویر ماهواره ای کره شمالی برای اهداف شناسایی نظامی بیش از حد خام است و پرتاب موشک های کره شمالی احتمالاً آزمایش پنهانی از فناوری موشکی است. کیم یو جونگ، خواهر قدرتمند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که از چنین ارزیابی خشمگین شده بود، توهین های رکیکی علیه کارشناسان ناشناس کره جنوبی صادر کرد. او همچنین تردیدها در مورد فناوری موشک های بالستیک قاره پیمای کره شمالی را رد کرد و تهدید کرد که یک آزمایش ICBM با برد کامل انجام خواهد داد.

این هفته، کره شمالی تحت یک نشست بزرگ حزب حاکم در پیونگ یانگ برای بررسی سیاست های گذشته و اهداف سیاستی برای سال 2023 است. آزمایش پرتاب موشک در کره شمالی زمانی که یک جلسه کلیدی برگزار می کند بسیار غیرعادی است.

رسانه دولتی کره شمالی، به نشانه پایان یافتن نشست عمومی حزب کارگران، روز شنبه گزارش داد که دفتر سیاسی قدرتمند آن تصمیم به تکمیل پیش نویس قطعنامه جلسه عمومی گرفته است.

برخی از ناظران گفتند که کره شمالی احتمالاً جزئیات نشست روز یکشنبه را منتشر خواهد کرد، که وعده های کیم جونگ اون برای گسترش زرادخانه هسته ای خود و معرفی تسلیحات پیچیده به نام مقابله با آنچه که او خصومت آمریکا می خواند، خواهد بود.

حق چاپ 2022 آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان منتشر کرد، پخش کرد، بازنویسی کرد یا دوباره توزیع کرد.

برای دریافت آخرین اخبار مستقیماً در صندوق پستی خود به خبرنامه ما بپیوندید

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید